Ønsker du effektmåling? Vi kan foreta effektmåling både før og etter Optimalisering. Eller som en enkeltstående tjeneste. Pris på full effektmåling i forbindelse med optimalisering koster kr 1990.- enkelt-tjeneste kr 2490.-
Med DynoRoad er målingene ekstremt presise og repeterbare, bare skriv inn riktig kjøretøyvekt og dekkdimensjoner for å få et estimat av kraftverdiene nær den virkelige verdien. DynoRoad har også en integrert værmikrostasjon for måling av temperatur og atmosfæretrykk, data nyttige for evaluering av testene. Med de samme eksterne faktorene lar DynoRoad deg hele tiden gjenta resultatene med en feilmargin på mindre enn 1%.
Med sine integrerte sensorer og komplekse algoritmer vil resultatene alltid være nøyaktige.
En pålitelig og repeterbar måling av bilens kraft er garantert.
Målingen involverer to faser:
Fase 1. Akselerasjon
Fase 2. Automatisk retardasjon etter tomgang. Den andre fasen varer omtrent 10 sekunder.
Programmet signaliserer automatisk slutten på retardasjonsfasen med et akustisk signal.
Trykk GO for å begynne å måle. Meldingen "du kan starte" vises.
Måling av kjøretøyets kraft gjøres vanligvis i tredje eller fjerde gir i det tilgjengelige turtallsområdet.
For å beregne dreiemomentet nøyaktig og oppnå riktig graf, anbefales det å flytte kjøretøyet i første og andre gir ved lav hastighet, og start deretter målingen etter å ha koblet til det tredje eller fjerde giret.
Programmet lar deg også angi en veldig presis akselerasjonstid fra 0 til 100 km / t, opp til 200 km / t, og kjøre i en gitt strekning der motorytelsen kan måles og evalueres.
Uansett overføringstype vil GO-knappen og gasspedalen være i samme posisjon.
Etter at ønsket hastighet eller måleområde er nådd, kan kjøretøyet stoppes.
Ved bremsing vil kraftverdiene være feil, men akselerasjonsresultatene vil være riktige og vil automatisk vises på skjermen når en viss hastighet er nådd på en veistrekning.